Nu se popresc indemnizațiile de șomaj tehnic și cea pentru PFA-uri

Nu se popresc indemnizațiile de șomaj tehnic și cea pentru PFA-uri 1068 530 Avocat Cluj Napoca

Printr-o ordonanță a Guvernului s-a decis blocarea pe perioada stării de urgență poprirea indemnizațiilor de șomaj tehnic acoperite prin ajutorul cerut de firme statului și poprirea indemnizațiilor speciale pentru persoanele fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști.

„Art. IV (1) Sumele reprezentând indemnizațiile prevăzute la art. XI alin.(1) și la art. XV alin.(1), (11), (2) și (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, nu sunt supuse executării silite prin poprire pe durata acordării lor, indiferent de bugetul din care se suportă.

(2) Măsurile de suspendare prevăzute la alin. (1) încetează în termen de 60 de zile de la data încetării stării de urgenţă”, prevede OUG nr. 53/2020, document publicat marți în Monitorul Oficial.

Este vorba de poprirea indemnizațiilor de șomaj tehnic și a celor pentru profesioniști. Pe toată perioada stării de urgență aceste sume nu pot fi supuse popririi, nici în următoarele 60 de zile după ce se termină starea de urgență. Cu recenta prelungire, starea de urgență va dura cel puțin până pe 14 mai.

Modificarea adusă era necesară întrucât legislația permitea înainte poprirea acestor sume de bani.

Important de reținut în această perioadă a stării de urgență în privința executărilor silite este că:

• popririle fiscale sunt suspendate;
  • popririle pe pensii sunt suspendate în această perioadă indiferent de natura datoriei;
  • nu se pot face evacuări.