Prin Ordinul Ministerului Finanțelor 547/2020, începând cu 6 februarie, ordinele de plată pentru Trezoreria Statului nu mai trebuie ștampilat de către angajații de la stat. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului este folosit atât de către autorități, cât și de către companii.
În rubrica „Semnătura plătitorului și ștampila” a ordinului de plată pentru Trezoreria Statului, persoanele autorizate din cadrul instituțiilor publice care dispun plăți din conturile deschise la Trezorerie trebuie doar să semneze. Asta înseamnă că instituțiile publice trebuie să depună la unitățile Trezoreriei fișe cu specimenele de semnături ale persoanelor autorizate să dispună plăți.
Fișele depuse la unitățile Trezoreriei sunt valabile până când se primesc noi fișe cu specimene de semnături.
Trebuie precizat că firmele și persoanele fizice autorizate care fac plăți la Trezorerie deja nu mai trebuie să folosească, de ceva timp, ștampila pe ordinele de plată.
Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului este folosit de către contribuabili, în principal, pentru achitarea impozitelor, taxelor și a altor obligații. Însă documentul mai este folosit și de către ordonatorii de credite (pentru achitarea impozitelor, taxelor și a altor obligații), și de către Ministerul Finanțelor și unitățile descentralizate (pentru restituiri de venituri bugetare încasate necuvenit, compensări și regularizări, printre altele).
Ordinele de plată se depun la unitățile Trezoreriei în timpul programului de funcționare, iar acestea se completează distinct pentru fiecare tip de obligație bugetară. Actele se pot completa în format tipărit (în dublu exemplar) sau în format electronic.
Entitățile de stat nu mai sunt obligate să ștampileze documentele depuse sau încheiate în relațiile dintre ele, conform unei legi care se aplică din octombrie 2019. De-atunci, fiecare entitate de stat a început să inventarieze cazurile în care nu mai este obligată să folosească ștampila și să emită acte normative în acest sens.
Una dintre primele astfel de măsuri a fost luată de autoritățile din domeniul sănătății, care au eliminat ștampila în relația tuturor entităților, fie ele publice sau private, cu casele teritoriale de sănătate. Apoi, ștampila a dispărut și din documentele depuse la Trezorerie și la Ministerul Finanțelor.