Ștampila dispare la ANAF și Trezorerie

Ștampila dispare la ANAF și Trezorerie

Ștampila dispare la ANAF și Trezorerie 850 500 Avocat Cluj Napoca

Conform Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 3.774/2019 cu începerea noului an, ștampila este eliminată din relația dintre instituțiile publice și trezoreriile statului și Ministerul Finanțelor.

Persoanele autorizate din instituțiile publice au scăpat de obligația ștampilării următoarelor tipuri de documente tipărite:

  • cererile pentru deschiderea de credite bugetare;
  • dispozițiile bugetare privind repartizarea sau retragerea creditelor bugetare;
  • cecurile multiple pentru ridicarea numerarului;
  • cererile pentru înrolarea sau modificarea accesului sau revocarea accesului la funcționalitățile sistemului național de raportare, Forexebug;
  • notele contabile de corecție CAB;
  • fișele entităților publice.

Instituțiile publice care renunță la ștampilă trebuie să depună la trezorerii sau la Finanțe niște fișe cu specimenele de semnături ale persoanelor autorizate să depună documentele din lista de mai sus.

Entitățile de stat nu mai sunt obligate să ștampileze documentele depuse sau încheiate în relațiile dintre ele, conform unei legi care se aplică din luna octombrie 2019. De-atunci, fiecare entitate de stat a început să inventarieze cazurile în care nu mai este obligată să folosească ștampila și să emită acte normative în acest sens.

Una dintre primele astfel de măsuri a fost luată de autoritățile din domeniul sănătății, care au eliminat ștampila în relația tuturor entităților, fie ele publice sau private, cu casele teritoriale de sănătate.