Prin modificările aduse Legii societăților nr. 31/1990 s-a eliminat cerința pentru cei care înființează firme de a mai duce la registrul comerțului avize de la vecinii din bloc cu acordurile acestora privind înființarea firmelor. Schimbarea destinației imobilelor pentru a le transforma în sedii de firme însă se face, în continuare, cu acordul vecinilor, la fel și stabilirea unui sediu social unde chiar se va desfășura activitate.
Schimbarea destinației unui imobil este însă o procedură separată de ideea de înființare a unei firme sau de schimbare a unui sediu social. Aceasta înseamnă transformarea regimului de funcționare a unui apartament dintr-un bloc de locuințe din loc de reședință în spațiu ce va fi folosit apoi pentru activități comerciale. Legea asociațiilor de proprietari prevede obligația de a obține de la vecini acordul pentru o atare schimbare și mai mult decât atât.
Schimbarea destinației locuințelor și a spațiilor cu altă destinație se face neapărat cu avizul scris al comitetului executiv al asociației și cu acordul scris, prealabil, al proprietarilor care se învecinează apartamentul respectiv, pe plan orizontal și vertical – vecinii de la același nivel și cei de deasupra și de dedesubtul apartamentului.
Proprietarii sunt nevoiți să semneze cu vecinii direct afectați convenții prin care se declară activitatea care se va desfășura în acel spațiu și numărul de persoane în funcție de care vor fi calculate cheltuielile pe număr de persoane. Încălcarea acestor condiții din Legea asociațiilor de proprietari se sancționează cu o amendă între 5.000 și 10.000 de lei.
Cei care vor doar să stabilească un sediu social ca o adresă de corespondență și relaționare cu firma într-un apartament, chiar și cu destinație de locuință, o vor putea face, de acum încolo, fără să mai ducă avize de la vecini la registrul comerțului.
Avizele vor fi însă în continuare obligatorii atunci când se desfășoară efectiv o activitate economică în apartament.