Cumpărarea și vânzarea unei afaceri

Cumpărarea unei afaceri

Achiziționarea unei afaceri existente are beneficiile sale. Afacerea, contractul de închiriere, angajații și baza de clienți sunt deja stabilite, cumpărătorul economisind timp și energia. Cu toate acestea, un cumpărător ar trebui să examineze încă cu atenție trecutul financiar al afacerii înainte de a începe procedurile de achiziție.

Trecutul financiar al afacerii

Înainte de a face o ofertă pentru o afacere existentă, un cumpărător ar trebui să cerceteze amănunțit istoricul financiar al afacerii. Elementele examinate ar trebui să includă:

  • Înregistrări financiare certificate ale activității existente
  • Fișiere angajați, contracte și beneficii
  • Foste procese în instanță, dacă există
  • Orice contract
  • Închirierea spațiilor
  • Orice alt document care vă va arăta problemele și potențialul afacerii.

Vânzarea unei afaceri

Atunci când decideți să vă vindeți afacerea existentă, trebuie să fiți gata să vă rezervați ceva timp pentru a vă organiza toate documentele financiare și a obține afacerea în ordine.

Ce ar trebui să fac când mă pregătesc pentru a-mi vinde afacerea?

  • Actualizați înregistrările financiare: actualizați și organizați înregistrările financiare ale afacerii.
  • Angajați un agent: Pentru a vă ajuta să obțineți oferte pentru afacerea dvs. Această persoană va putea, de asemenea, să vă sfătuiască dacă anumite oferte merită să fie luate în considerare.
  • Valoarea afacerii: Valoarea afacerii dvs. poate fi determinată de situația financiară (profituri etc.) a afacerii dvs. și de reputația afacerii dvs.
  • Vorbiți cu un avocat: pentru a vă asigura că totul este în ordine pentru vânzare. Avocatul vă va ajuta, de asemenea, cu orice contracte de vânzare.

Ce poate fi inclus în Contractul de vânzare?

  • Aranjamente financiare, cum ar fi modul în care cumpărătorul intenționează să plătească pentru afacere.
  • Descrierea proprietății imobiliare (imobiliare, clădiri etc.), dacă există, și a proprietății personale (mașini, mobilier etc.) care trebuie transferate.
  • Decizia de autorizare a vânzării.
  • Asigurați-vă că un avocat revizuiește contractul de cumpărare.

Ar trebui să consult un avocat atunci când cumpăr sau vând o afacere?

Cumpărarea și vânzarea unei afaceri constă în multe negocieri și contracte. Un avocat vă poate ajuta în procesul de negociere pentru a vă ajuta să obțineți ceea ce doriți pentru afacerea viitoare. Un avocat vă poate ajuta, de asemenea, să vă analizați documentele financiare pentru a determina ce este relevant pentru tranzacția de vânzare. De asemenea, un avocat poate aranja procesul de vânzare a bunurilor imobiliare, în cazul în care doriți să cumpărați sau să vindeți afacerea.

Vorbește cu un avocat de Afaceri.

Am ajutat astăzi 60 de clienți să găsească avocați.

Cum funcționează

1
Descrieți pe scurt problema
2
Furnizați informațiile de contact
3
Alegeți avocații care vă vor contacta